35+ jaar motorrijbewijs

Motorrijder in hart en nieren

Als 10 jarig jochie al met brommers en crossers in de weer. Altijd handel en altijd reparaties. Nooit het beroep ervan gemaakt.

Altijd hobby gebleven, want als het werk wordt dan verdwijnt de passie !

0
Crossuren gemaakt
0
Kilometers gereden
0
Projecten afgerond
0
Motors gereden
1982

Motorrijbewijs

Kon niet wachten op de 18de verjaardag, want dan moch er een oefenvergunning worden aangevraagd. Er werd alvast een Jawa Californian 250 gekocht voor 100 gulden.
De eigenaar kon er niets mee, want de koppeling slipte door. Wist hij veel dat het ding een semi-automatische koppeling had en dat je niet moest gaan rondrijden met je voet op de versnellingspook. Voor een paar gulden werden er nieuwe kurkjes gekocht en kon het ding de straat op met L-bordje achterop.

De foto hiernaast is een voorbeeld. Van mijn eigen heb ik helaas niet een goede foto bewaard.

2002

20 Jaar Later

De tijd vliegt. Herkenbaar?
Enkele banen en één carrëre later. Eigen zaak begonnen. Nee, niet iets met motoren, al had dat niet veel gescheeld.

Vele motoren

Veel motoren later. Jawa Californian 250, Kawasaki 250 Samurai, Kawasaki 350 Avenger, Honda CB500four, Honda CB350Four, Jawa 350, Kawasaki Z650, Kawasaki S2-350, Kawasaki Mach III, Kawasaki H2-750, Honda CB900 Bol d’Or, Honda CB1100 Super Bol d’Or, Honda CB1100R, Honda Africa Twin, Honda Varadero, BMW K1100ST, BMW F650GS, KTM 250GS, Honda XL500R, Honda XL250R, Honda XL125r, Honda XL125r, Honda XR500R, Yamaha XT500, Yamaha XT250, Yamaha DT125, Kawasaki KL250, Kawasaki KLX250, Kawasaki KDX175, Honda XR600R, BMW R1200GS, Ducati ST4, Ducati Multistrada 1100S, Ducati Monster 750, Honda CRF450, Honda CRF250, HM450, Honda CR250 Enduro, Honda CR500, Honda CR125 enduro, Yamaha YZ250F, KTM 350 SX-F, KTM 125sx, en ik ben er nog een aantal vergeten…

2005

Iets bijzonders…

Met de aankoop van een oude Yamaha XT500 veranderde er iets…

Vroeger veel gecrosst (Aspes Hopi 125), maar op een gegeven moment gestopt en vergeten..
De XT maakte weer wat los. Van het ene komt het andere. Een leuke sport werd herontdekt: offroad rijden en motorcross.

2012

Classic Offroad Tours

Het was een leuk idee: koop en restaureer een aantal klassieke offroad motoren. Ze waren belastingvrij en konden op een verzamelpolis. Leuk om te doen, want er waren allerlei zandpaden in de omgeving waar legaal gereden mocht worden.

Maar helaas. Na enkele jaren veranderde de belastingdienst hun regeltjes weer eens. Per motor moest belasting betaald gaan worden. Ook werden steeds meer mooie zandpaden afgesloten met strenge borden. Uiteindelijk werd het 15% offroad en 85% onroad. Toen zijn we met de tochten gestopt.

Één of twee keer per jaar huren we de baan van MCNOP in Rutten af voor alroads, enduro’s en hobbycrossers. Meer info op https://classic-offroad.nl

2017

Het idee is geboren

Nee, eigenlijk ook weer niet. Het idee is er al 35 jaar. Met de motor zouden lange reizen worden gemaakt. De wereld rond, etc. Nooit van gekomen. Wel heel veel kilometers gereden ja, vooral recreatief een beetje rondtuffen.

Maar in maart 2017 kocht ik een BMW R1200GS uit 2006. Met de aankoop van die motor ontstond het idee om eens een reis te gaan maken van enkele duizenden kilometers. Een jeugdvriend had hetzelfde idee en dan is het hek van de dam…

Menu